tisdag, juni 24, 2008

Arbetsförmedlingen och arla

Var till arbetsförnedringen och skrev in mig idag. Telefonen ringde flera gånger för han som skrev in mig så det tog onödigt lång tid, två gånger sprang han iväg och pratade med andra där inne också pga det någon sa i telefonen till honom. Men, finns ju faktiskt oändligt mycket tid. Sen gick jag och handlade, ska laga kidneybönbiffar och guacamole ikväll tänkte jag.

Igår fick jag svar på mitt mail till arla där jag frågade varför de inte har någon ost utan löpe. Detta är svaret jag fick:
Hej och tack för ditt mail!

Arla har tidigare provat att tillverka hårdost med vegetabiliskt löpe,
ystenzym. Dock föll det inte väl ut, då osten fick fel smak såväl som
konsistens. Det enda löpe hittills som ger önskad kvalitet på osten är det
animaliska.

Vi noterar alla synpunkter vi får in och tar dem vidare till vår
marknadsavdelning för kännedom.

Tack för att du hörde av dig till oss! Du är alltid välkommen med dina
frågor och funderingar kring Arla, våra produkter eller recept.

Med vänlig hälsning
Arla Forum
Emmy Blomberg
020-99 66 99

Arla Foods
Besöksadress: Lindhagensgatan 126
Växel: 08-789 50 00
www.arla.se
www.arlafoods.se
Svarade med:

Hej
Ostkompaniets ost Västan Mild Ekologisk innehåller vegetabiliskt ystenzym och har både god smak och bra konsistens. Om de kan tillverka en sådan ost, så borde väl även ni kunna det?

Mvh xxxx



Inga kommentarer: