torsdag, juni 26, 2008

PKU

Jag har nu fyllt i en blankett för att gå ur PKU-registret. Detta på grund av att hoten mot Sverige ökar. Då menar jag naturligtvis hoten innifrån och inte några hot från terrorister (som politikerna tror existerar). De vill ge polisen full tillgång till PKU-registret, där nästan alla födda efter 1975 finns med. PKU-registret är till för att användas till forsking, och inte som ett stort DNA-register till brottsutredningar. Jag finns visserligen med i polisens DNA-register pga någonting dumt jag gjorde en gång i tiden, men där finns jag bara med i 10 år.

Att politikerna vill ge polisen tillgång till PKU-registret är ett starkt tecken på att man inte kan lita på dem angående någonting. De säger att FRA-lagen är till för YTTRE HOT MOT SVERIGE, såsom terrorism, vapensmuggling m.m., men det är bara en tidsfråga innan de använder FRA mot oss vanliga medborgare som någon gång då och då laddar ned lite musik eller en film, eller bryter mot lagen på annat sätt via internet.

Jag har tänkt skriva ihop ett mail och skicka till en eller ett par politiker, och fråga vad de gör ifall TERRORISTERNA kommunicerar via vanlig post. Dessutom så finns det ju en hel del människor som skickar vapen och narkotika m.m. via post. Vore det inte bra om de sprättade upp varenda brev som skickas i Sverige?

EU vill för övrigt registrera bloggare. Hur det skulle gå till, vet jag faktiskt inte. Men det är skrämmande att de försöker. På vilket sätt är det inte åsiktsregistrering att registrera människor som uttrycker sina åsikter?

Vart är världen på väg? Denna fråga är egentligen tänkt som en retorisk fråga, men jag kan svara på den i stället: KÄPPRÄTT ÅT PIPSVÄNGEN!

Inga kommentarer: